W branży jubilerskiej znajdziemy dużo firm. Jakie cechy łączą ich wyroby? Z pewnością metale, jakie zużywają do produkcji swoich wyrobów, ale również którymi dodatkami je zdobią. W tym wpisie skoncentrujemy się na dodatki. Podzielimy je i krótko przybliżymy.

Imitacje kamieni szlachetnych – pozostają najczęściej produkowane krzemionki z piasku, a jaśniej ze specjalistycznego szkła. Projektanci często wykorzystują je w tańszych kolekcjach srebrnej biżuterii. Szkło ołowiowe głownie cechuje się wyższym stopniem załamania wiązki światła. Jest również widocznie cięższe od tego nam znanego. Wiodącym wytwórcą takiego materiału pozostaje zagraniczna firma Swarovski Elements.

Cubic Cyrkonia |to} następny najczęściej umieszczany dodatek. Kamień ten produkuje się od początku do końca syntetycznie. Cyrkonia jest niezwykle twarda, co więcej można ją zgodnie z marzeniami barwić. W jubilerstwie ta imitacja diamentu popularny jest nie długo, tworzy się w wysokiej temperaturze. Jej największą cnotą jest niewysoka cena.

Szlachetne Kamienie są to najcenniejsze z materiałów wykańczających wyroby złotnicze. Znajdujemy ich w naturze całkiem wiele. Jednak dziś skupimy się na najpopularniejszych.

Szmaragdy {to| szlachetna odmiana berylu. Dla mniej obeznanych, to ten zielony. Cieszy się uznaniem jubilerów, ale także kolekcjonerów. Pozostaje zadziwiająco gęsty, ale również łupliwy.

Rubiny pozostają prawie najdroższym kamieniem, ale także przynależą do rodziny korundu. Słynną niebywałej twardości, najbardziej rozpowszechnione rubiny pozostają krwiste w ich nierzadko możemy dostrzec rozszczepienie koloru.

Szafiry – kamienie te niezmiennie są bardzo popularne w przemyśle jubilerskim. Symilarnie do szafirów należą do rodziny korundów. Z reguły są niebieskie. Znaczna ilość złotników produkuje go syntetycznie.

Diamenty na ich temat możemy opowiadać dość długo. Są najmniej sprężyste z istniejących na ziemi skał oraz także najcenniejsze.

Wymieniliśmy najpopularniejsze dodatki używane do upiększania wyrobów złotniczych. Choć, że znamy ich na ziemi zdecydowanie więcej.

Marketingowy Harpagan